Uppgift: Stilanalys & Logga

 
Förra veckan blev jag klar med min formgivningsuppgift och här ser ni resultatet. Uppgiften var att skapa en egen logga med hjälp av en stilanalys. Första steget var att skapa en mindmap med ord som beskrev mig själv och sedan skapa en moodboard från den. Flera snabbskisser skulle göras med inspiration från moodboarden i både färg och form. Jag valde en snabbskiss av en kvinna och valde sedan att lägga till blommor med inspiration hämtad från min färgkarta i moodboarden. En sax och ett måttband runt halsen fick även vara med och den slarviga knuten i håret. Kvinnan i illustrationen ska föreställa mig själv och är gjord förhand samt i illustrator. Blommorna är inskannade läderbitar i mina favoritfärger. Loggan under min illustration är gjord av Viktoria Pettersson. 

 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0